ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Att vilja är inte samma sak som att kunna

Allmänt Permalink7
Söndag 23:e augusti
 
Att vilja är inte samma sak som att kunna. Hela helgen har varit jobbig. Det är så mycket som jag velat göra men inte kunnat. Att inte kunna ta sig ur sängen själv, att behöva ropa på hjälp för varenda liten grej, antingen det gäller en penna, tidning eller mobilen. Ibland kan jag inte ens flytta mig i sängen själv. Det här är alla grejer som friska människor inte behöver tänka på. Allt detta knäcker mitt humör (och ibland familjens). Det är jobbigt att känna sig totalt utlämnad åt familjen. Vi inser också att vi måste få mera hjälp, anställa en till assistent.. För familjen (maken och sonen) orkar inte längre. 
 
Men mitt i allt det tråkiga, kom en ljusets ängel. Det vill säga, en god vän som kom med en köttgryta. Så nu har vi mat för flera dagar framöver. 
 
Min infekterade arm känns något bättre. Men fortfarande klarar den ingen belastning. Jag är väldigt trött på grund av antibiotikan (heracilin) som jag äter. Därför sover jag hela tiden. Det enda jag orkar är (med hjälp) flytta mig från sovrum till vardagsrum, till kök - men jag blir helt slut av det och det tar flera timmar innan jag orkar flytta mig igen. Det känns väldigt tråkigt att jag inte orkar ta mig runt eftersom jag gjort så många framsteg i Grekland..
 
Nu känns det som det bara går utför. Jag vill ju så gärna kunna klara mig själv. Så be gärna till Gud att jag får lite mera ork och att familjen också orkar med situationen.
 
Dagens positiva
Den grillade maten vi åt idag blev väldigt gott
 
Dagens tanke
Vad tänker du på när du hör att sommaren är sol, vind och vatten?
#1 - - Signhild Skrivmoster:

Jag har tänkt så mycket på dig och din familj Kristina och bett att ni skulle ha en fin Kreta-resa. Det låter som det var riktigt bra och att du fått uppleva mycket som gjort gott. Nu är du hemma igen och det är inte så lätt, när sjukdomen gör sig påmind och du blir så beroende. Hoppas verkligen att ni kan få mera hjälp och att du får "vila dig i form" efter resan. Det tar alltid på lite extra med resor och allt som sker omkring dessa.

Nu såg jag dig på ett foto så nu har jag ett ansikte framför mig när jag skriver. Du såg så fin och rar ut. Jag fortsätter ha er med i mina böner och önskar att du snart känner att du blir starkare och att armen "frisknar till". Kramar från mig!

#2 - - Annika:

Jag ber och hoppas att du ska bli starkare och att du ska uppleva att du blir bättre och bättre. Att Gud ska ge er kraft att orka. Kram från Annika.

#3 - - Sanna:

Jag ber för din/er hela situation - och för att rätt assistent ska hitta till dig/er.

Herren välsigne och bevare er.
Herren låte sitt ansikte lysa över er och vare er nådig.
Herren vänder sitt ansikte till er och ger er av hans frid.

kram

#4 - - Sonia:

STYRKEKRAMAR !

#5 - - Elisabeth:

Var så glas att du kom iväg till Kreta och att du fick hämta nya krafter. Men nu detta. Önskar så att du fick några friska veckor nu när ni alla får kraft , vila och lite roligheter. Hoppas och ber. kram från lillasyster

#6 - - Marie:

Vi ber för dig och hela din familj. Om kraft och läkedom, vi ber också att det ska lösa sig med assistenter. Många varma kramar!!

#7 - - Tolmia:

Jag är glad för din skull att ni kom till Kreta.
Förstår att vardagen kommit tillbaka nu då ni är hemma igen.
Här kommer lite kramar till dig från mig.
Och massor av goda tankar om ork till din familj.

Till top