ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Alla inlägg är inte roliga

Allmänt Permalink13
Om det förra inlägget var roligt så är detta tyvärr inte det.
 
Livet växlar mellan glädje och sorg. Vi träffade doktorn i måndags och pratade mycket om varför jag senaste veckan varit så trött, slut och förvirrad. Doktorn sa att vi inte kan veta orsakerna med säkerhet, det kan vara så att metastaserna i huvudet växer på mig men det vet läkarna inte. Det kan vara så att döden inte ligger långt borta, men återigen vet man ingenting. Visserligen har doktorerna aldrig vetat någonting med säkerhet och jag har ofta besegrat alla odds, som till exempel i april när jag överlevde alla epilepsianfallen (när hjärnmetastaserna först upptäcktes) eller nu i september då jag hade en gräslig infektion i kroppen och en sänka på 140. Förmodligen kommer jag somna in och man tror att det kommer gå ganska snabbt när det väl händer.
 
Doktorn skrattade med mig när jag sade att jag ville åka till Grekland i sommar igen. Det har vi gjort varje år i tre år nu, och i somras var vi där mot alla odds. Jag ber till Gud att han ska fortsätta ge oss möjligheter, kanske kan vi få åka till Grekland igen. Att åka till Grekland de här tre somrarna som varit har betytt otroligt mycket för oss i familjen. Det var många år under barnens uppväxt som vi aldrig kunde ta oss iväg på semester, mer än mindre resor inom Sverige. Jag tyckte det var så jobbigt att inte kunna ge min familj det som andra familjer kunde. Första gången jag diagnoserades med cancer var omkring 2006 och då beslöt vi oss för att åka till Grekland. Året efter hälsade min pappas kusin i USA. Sen blev jag sjukare och sjukare och vi tog oss inte iväg igen förrän 2013 då vi återbesökte Grekland igen. Även om det känns som en omöjlighet för oss att ta oss iväg, är ingenting omöjligt för Gud - och det har han visat oss förut.
 
Även om vi hela tiden vetat att jag kan dö när som helst, blev det så påtagligt nu för oss när doktorn sade så där i måndags. Vi har tänkt mycket på det. Det är lätt att bli ledsen och orolig, men vi gör vårt bästa att vara positiva. Vi hoppas och ber att cancern inte blir värre, utan kanske att mycket av den här tröttheten kommer utav att jag var och sjöng två dagar i rad förra veckan i kyrkan. Ibland kommer ju faktiskt tröttheten efteråt och kan hålla i sig ganska länge. Vi har beslutat att jag ska få träffa min onkologläkare samt röntga ryggen på grund av all den smärta jag har där, och som bara ökar och känns av mest nattetid. Vi ber ständigt att cancern inte spridit sig till ryggen eller att den ska det.
 
Igår var jag hemma på permis med assistenten och vi hängde upp julgardiner och lade ut juldukar. Det känns tråkigt att situationen i veckan blivit så mycket sämre än från förra gången vi skrev, då vi hade så mycket hopp och stora förbättringsresultat, men vi lever en dag i taget.
 
Dagens tanke
Var rädda om varandra och lev en dag i taget.
 
#1 - - Stina Rudh:

Mitt hjärta värker för er och ni är alla med mej i mina tanka!❤️

#2 - - Signhild Skrivmoster:

Så sorgligt att höra ... jag har varit med dig i mina tankar men inte så flitig att läsa .. sorg och andra tråkigheter finns här runt om så man orkar inte alltid med allt. Hoppas att du ska orka med det du så gärna vill och att du ska finnas med oss i fortsättningen. Gud välsigne er alla och ge er kraft ... Kramar

#3 - - Cecilia E:

Det gör mig ont att oron landar hos er igen. :-( Jag hoppas och ber att det inte handlar om försämring utan om den där ansträngningsutlösta fatiguen som vi delar. Den som ibland kommer långt efter som sagt. Men jag slipper oron över att livet kanske rinner iväg. Det gör mig ont att den oron ska behöva finnas hos dig och er.
Kramar och välsignelser

#4 - - Sonia:

Under har hänt förr ! Vi får fortsätta att be om ett igen ! All kärlek och massor med böner. KRAM

#5 - - Marie:

Kristina, jag tycker så mycket om dig och hoppas att du stannar kvar hos oss ett bra tag till. Har varit dålig på att höra av mig men tankarna finns hos dig och din familj. Kämpa på!! Vi ber!! Många varma kramar!!!

#6 - - Sanna:

Jag vill bara skicka en tanke som kommer i mitt huvud när jag läser ditt inlägg.
Jag vet inte vad det betyder eller om det betyder något alls men lämnar den ändå; "örnen lyfter och flyger högt"
Jag fortsätter ha dig/er i mina böner.
Kram

#7 - - Vivianne:

De allra största och varmaste kramar till dej Kristina och till hela familjen A -M -A och vi fortsätter att be till allas vår Himmelske Far .❤️❤️❤️❤️ Vi tycker om er alla fyra och ni är fanastiskt fina ! --En bön till Gud fr en psalm " I nödens högsta smärta . Din hjälp mig närmast är.Jag vet att på Ditt ❤️.Du mina sorger bär"

#8 - - Vivianne :

En enkel bön till Jesus Kristus för dej Kristina❤️ I det outhärdliga var Kristina och familjen nära.Ge hela goa familjen hopp mod tröst mitt i Kristinas tuffa sjukdom.Per-Göran och jag önskar er Guds Frid i juletid mitt i all kamp och i er fruktansvärda oro

#9 - - Vivianne Per-Göran:

Bön till Jesus Kristus--I det outhärdliga var Kristina och familjen nära mitt i all oro och smärta.--"I Herrens händer.Där får ni vila.Där är ni trygga,även om det stormar /// vi ger dej Kristina och familjen våra största hjärtligaste styrkekramar till er fina vänner.

#10 - - Annika:

Vilken tråkigt besked. Jag ska verkligen be att Gud helar dig. Och att
du inte har fått mer cancer. Vilka sanna och bra ord du skrev i dagens tanke, att vi ska vara rädda om varandra och leva en dag i taget. Stor kram från mig.

#11 - - fia:

Hej !
Jag går in här med jämna mellanrum. Jag arbetar ju på cansercentrum men har aldrig mött dig. Det vore roligt att göra det. Men om ja kommer till axla måste jag veta ditt namn :) Jag hoppas verkligen du får en sommar i Grekland. Tack för din blogg, du är fantastisk! Kram fia

#12 - - Tolmia:

Kanske är det bara tröttheten.
Det vore tråkigt med en försämring.
Du brukar ha en bra förmåga att ta sikte på något roligt att ha som mål eller delmål.
Som i detta fall att åter igen få åka till Grekland.
Det vill jag lära mig av.
Nu ser jag att du har det svårt och att du inte vet hur det blir.
Men att du ändå tillåter dig att drömma om Grekland.
Jag skulle önska att cancern inte sprider sig.
Och att du får många bra dagar.
Fler besök i kyrkan.
Mindre ont.
Att du får sova bra på natten.
Att du får många besök.
Och förstås att ni kan åka till Grekland.
Min man och jag brukar be för dig.
Det tänker vi fortsätta med.
Kram vännen

#13 - - Kaela:

Kära Kristina.
Jag har aldrig mött dig i verkligheten.
Men du har blivit en oerhört viktig person för mig.
Jag förstår att det är tunga dagar just nu.
Jag har nog nästan känt på mig det när jag bett för dig.
Du är i mina böner och tankar.
Du är en fullständigt fantastisk människa!
Varm kram!

Till top