ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Genom vilka hål sker läckaget?

Allmänt, biverkningar Permalink2

Måndag den 9 februari 2015

 

Åter en halvdålig natt men hade drömmar att únderhålla ass med när hon kom. Tack o lov att hon är tillbaka mitt humör stiger flera grader.

 

Så snart jag ätit frukost o tagit cellgifter så började magen krångla. Magen har ju varit bättre i några dagar så jag tänkte äntligen , men ack vad jag bedrog mig. Hinner bara svälja maten så är det dags för toan. All ork försvinner på det sättet, plus att jag nästan känner att det är ingen ide att äta för det ger bara smärta o tarmtömning.

 

Men klok som jag ändå är försöker jag men inget är gott o jag längtar inte efter något.

 

Insåg på eftermiddan att någon tanke på att orka ha bönegruppen här eller åka iväg var omöjligt. Det bara inte går . Så nu har vi skjutit på det till morgondagen

 

Har sveda i munnen, svårt tåla cocacolan för den är för stark o svider, chipsen svider.  Läpparna är såriga. Stickande smärta i en tumme. Men det är uthärdigt när det bara är en .

 

Försökt lyssna på predikan men ej superkoncentration. Svårt när man ska avbryta var tionde minut för magen.

 

Dagens roliga var att systerdottern klarade körkortet idag. Bad hela hennes uppkörningstid så det var härligt med bönesvar.

 

Nu ber jag för att babyssen till andra systerdottern snart ska vilja se denna värld. Vi är ju så nyfikna. Vore kul för syrran med en tjej då de andra barnbarnen är killar men det viktiga är att det går bra.

 

Dagens tanke: Samla stunder inte saker

 

 

 

 

 

 

#1 - - Sonia:

Alltid i mina tankar och böner ! STYRKEKRAMAR !

#2 - - Monica:

Jag skulle nog vilja påstå att systerdotterns körkort mer handlade om att hon kunde köra bil än om bönesvar.

Till top