ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Hitta även de små glädjeämnena

Allmänt, biverkningar Permalink2

Tisdag den 10 februari 2015

 

Något bättre natt, man får glädjas åt det lilla

 

Sen satte magen igång igen. Värk värk värk. Har kanske varit uppe 15 minuter totalt idag förutom alla toabesök.

Inser att det finns ingen kraftåterhämtning i nu läge.

 

Läpparna är som halvtjocka och skinnlösa vilket gör att jag knappt kan hålla kaffekoppen mot munnen. Jag som vill ha varmt kaffe det går bara inte nu. Ljummet kaffe blir absolut inte godare.

 

AM satte om  en del blommor, blir så fint i fönstren.

 

Mina frön har till största delen gått hädan, tur det inte var så många. Men trist-

 

Försökt stötta dottern idag med diskussion om manligt o kvinnligt i bibeln, får då ngt annat att tänka på

 

Var totalt utpumpad efter maten försökt sova men det gick inte

 

Min bönegrupp kommer en stund i kväll så jag hoppas känna mig piggare då.

 

Märkligt bönesvar. Från att ha varit totalt uträknad så klarade jag bönegruppen riktigt bra. Kunde fika av den goda toscakakan GB hade med och jag orkade prata.

Mot slutet återkom magvärken men då var jag nöjd med att  ha fått återhämtning en stund.

 

Sen ringde fina B, hon tycket jag ska ta smärtlindring för magen och tänk det har jag aldrig tänkt på att jag kan göra för magen. Jag är så van att ha värk så jag tänker så sällan på att jag kan lindra den, jag bara biter ihop en gång till .

 

Dagens tanke: Gör vad du kan
med det du har där du är

 

 

#1 - - skrivmoster:

Många varma tankar och hälsningar till dig! Du för en hård kamp mot alla biverkningar. Hoppas, önskar och ber att du ska få må bättre. /Signhild

#2 - - Pia:

Vet ju att du är försiktig med att äta tabletter, men jag tror att värk utan lindring sliter mer på kroppen, gör ibland mer skada än tabletten i sig. Så ta du något för smärtan i magen!
Skönt att AM är tillbaka!!!!! :D
Kram min vän!

Till top