ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Hur är det att känna sig pigg?

Allmänt Permalink4
 

Söndag den 8 februari 2015

 

Helt pigg och smärtfri har jag inte varit på 40 år men i all fall mkt piggare än  nu. Nu är jag så utsugen och utslagen. Trots att folk i kyrkan säger att jag ser så pigg ut, och det är ju bra, så känner jag mig inte pigg. Jag kan nog piggna till mig av vissa saker, få mer energi av att gå till kyrkan och höra Guds ord och möta människor

 

Men när jag sjunker ner i bilen för hemresa är det som att all energi är borta.

Det var en mycket kort familjegudstjänst med välkomnande av I . Hann träffa några vänner

Eftersom jag inte kunde fika kyrkfikat för det visade sig vara hallon i o det tål jag inte så var jag tvungen ta en smörgås när jag kom hem

 

Så frågan är om jag så knäckte mig med Plantagenbesöket att kroppen inte orkar återhämta sig eller om det är så att ju mer cellgift jag tar dess mer trött blir jag. Ja det lär väl visa sig när jag fått i mig allt om jag hinner återhämta mig den tredje veckan. Men idag har jag legat 22 timmar i sängen och är så trött att jag inte kan somna. Såna här ggr blir det så påtagligt att jag inte kan sitta utan är jag inte i sängen måste jag stå.

 

Tack o lov att son o flickvän lagat mat idag jag orkar inte ens tänka ut mat än mindre organisera upp något.

 

Har sår i munnen så jag kan inte ens äta chips för det fräter. Så idag ät jag ngr klyftpotatisklyftor. Eftersom jag tar så mycket mediciner ryms så lite mat. Samtidigt kan jag inte var hungrig för då får jag blodsocker fall men magen rymmer så lite åt gången.

 

Ber om en piggare morgondag och att ass är frisk igen.

 

Dagens tanke

 

#1 - - fraudfeeler:

Säkert påverkar doseringen din kropp :-(
Hoppas att du blir så pass pigg att nästa vecka blir ett riktigt lyft!

#2 - - Sonia:

Min tappra vän, vad jag önska roch ber att du ska få må bättre !STYRKEKRAMAR !

#3 - - Cecilia :

Oj så jag skulle önska dig mirakeldagar (eller än hellre ÅR) av pigghet och kraft. Förstår att behandlingen sliter än mer på dig och önskar att det fanns något sätt att slippa dessa efterdyningar av behandlingen. Varm kram och bön för din dag och vecka

#4 - - Pia:

Lindrar inte Aloe Vera-sprayen något i munnen? Så att du får en hinna över såren.
Jag håller tummarna för att AM är tillbaka snabbt!
Kram!

Till top