ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Plantagen

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink1

Fredag den 6 februari 2015

 

Vaknade i natt o hade så ont i nacke o rygg. Somnade till slut om. Hade verkligen behövt AM massage  idag men nu var det vikarie som skulle komma och dessutom senare eftersom hon åker tåg så det var lite drygt ligga o vänta och känna hur trött jag var o kunna förklara allt det nya omkring min kropp.

Brukar tänka hur går det den dag jag inte orkar förklara och det inte finns inskolade vikarier?

 

I alla fall värdesätter jag Am så mycket, hon är en pärla och självklart måste hon få vara sjuk

 

Använde förmiddagen till att orka instruera. Skrev lite viktiga papper

Ringde Plantagen för att höra om de fått hem sticklingar,  nej sa hon de kommer imorgon,. Ja då blev det ingen lunchutflykt.

 

På em kom goda vännen M o hade med sig blåbärsmuffins supergoda och vi fick en trevlig pratstund. Guds omsorg

 

S ringde för att höra hur jag mår, blev så glad över omtänksamheten,  hon var på väg till Etiopien så nu fick jag ett böneämne till

 

Kl 15.30 fick jag mail från Plantagen där de annonserade om sticklingar så jag ringde dit igen, jo de hade kommit. Nu blev det bråttom för skulle vi hinna äta och fara dit innan sonen skulle låna bilen o hinna till Ersmarkskyrkan där de skulle jobba ikväll?

 Och ass hade inte hunnit göra maten innan hon for eftersom hon var sen i morse o fick kortare arbetstid

 

Så det blev halvgräddad pizza som sonen o jag försökte slänga ihop, hade en ny deg o den tog sån tid

 

Jag fick nästan blodsockerfall och stressade ut till Plantagen o fick så svårt att andas att jag bara flåsade. Skulle handla även till släkten och så hade de flyttat plantorna så jag fick gå den långa sträckan två ggr, maken var riktigt upprörd på mig för han kom på efterkälken för han skulle köpa jord

Jag hatar att stressa när jag ska köpa sticklingar. Men vi fick tag i dom och sen hem, lämna bilen o sen kapsejsade jag på sängen. Har varit utslagen hela kvällen och orkar knappt  lyfta armarna för att skriva.

 

Inser nu att jag borde sparat den utflykten till imorgon, det hade säkert funnits sticklingar kvar men jag fick ngn slags panikkänsla att det måste köpas nu. Var som om livet sprang ifrån mig. Är det så jag tänker om livet nu att det kan springa ifrån mig? Ja det får bli en annan dags fundering

 

Dagens tanke: Om du känner dig nere
tänk då:
Efter regn börjar blommorna växa

 

 
#1 - - Pia:

Så tråkigt att höra att AM är sjuk. Men vet ju flera på jobbet som rasat ihop i hög feber och influensasymtom. Hoppas du klarar dig från detta. Kul med Bobbys loppis, sist jag försökte ta mig dit, ja då var det stängt! :( Skulle behöva ha en loppis själv, börjar hopa sig med grejer härhemma igen :)
Fantastiskt att dottern kan komma hem till din födelsedag! :D Blev glad å dina(och resten av familjens) vägnar!
Kram min fina tappra vän!

Till top