ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Solat på Kanarieörana eller?

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink1

Onsdag den 4 februari 2015

 

Somnade till sist, fick fem timmar. Klådan lugnade ner sig en aning. När jag vaknade var jag illröd i ansiktet o på armarna o yttre klåda men  hellre yttre än inre klåda. Enligt AM ser jag ut som om jag solat för mycket på Kanarieöarna

 

Vilade hela förmiddagen.

 

Fick rolig post idag, dels från Blomsterlandet en rabattcheck och så fanns där ett förslag som jag kan önska mig i födelsedagspresent, dels ett brev från fina K med ett pärlmönster och pärlor som jag ska sy upp. Blev så glad

 

På eftermiddagen kom min själavårdare S och vi fick en fin stund där jag fick dela mina tankar, min oro och mitt hopp. Så skönt sätta ord på allt och få spegla sig och få kommentarer som hjälpte mig vidare. S är en sån bra själavårdare och vi känner varann efter många års samtal. Han avslutade med att läsa Ps 139 och be och smörja mig med olja. Kändes så bra efteråt o jag kände mig lite piggare o gladare.

 

Blev så glad att i frysen hitta middag från IL så det var bara att värma till potatisgratängen och det gjorde succe hos sonen. När man mår illa är det svårt att ens tänka ut mat

 

Har i kväll efter cellgiftsintaget känt av stickningar i händer o fötter o visst illamående. Trött

 

Förhört sonen på psykologi och det är alltid roligt.

 

För trött för orka pärla, för trött för det mesta

 

Ikväll blir det cortison igen. Am fortsatte med blomsteromsättningen. Hon känner sig lite förkylningshängig så nu får vi be att hon inte blir sjuk.

 

Dagens tanke: " Allt som sker kommer inte ur Guds hand, men allt som sker vill Gud ta i sin hand" (Stig Jonsson)

 

#1 - - Maud:

Ser att dagen ändå fört med sig en del positiva saker mitt i det jobbiga. Så skönt. Får nu be om en lugn natt och att du får sova. Varm kram!

Till top