ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Uppdatering om mamma

Allmänt Permalink7
Hej!
 
K:s dotter här igen. Antar att alla som läser här inte har mamma på facebook så jag tänkte att jag skulle uppdatera hur läget är.
 
Mamma åkte ju in på onkologen i måndags, hon hade inte fått behålla någon mat då på några dagar och var helt uttorkad, så hon fick dropp.
 
Sen blev det bara värre.. tarmarna hade slagits ut totalt så på onsdag kväll blev hon flyttad till intensiven. Hennes blodtryck var då nere på under 50 och det var en riktig kris. På grund av tarmarna så hade hon fått blodförgiftning.
Hon fick pencilin och blodtrycksreglerande medicin m.m.
 
Igår (fredag) behövde hon inte längre ta blodtrycks medicinen och mådde lite bättre så hon fick flytta tillbaka till onkologen. Hon ligger fortfarande där och pencilinet har börjat verka. Hennes tarmar är fortfarande utslagna så hon får en massa dropp och smärtstillande. Hon har riktigt ont i magen och är väldigt trött och medtagen.
 
Det har vart en fruktansvärt tung vecka för hela familjen. Lite sömn och många tårar. Vi är alla helt slut men så tacksamma till Gud att mamma fortfarande lever och vi hoppas att det ska fortsätta gå i rätt riktning. Jag är så otroligt tacksam att jag får vara hemma hos familjen nu och stannar här tills mamma mår bättre.
Det gör mig så glad att se hur många som bryr sig om mamma!
Hon hälsar till er alla och är väldigt tacksam för all omtanke och bön.

//Dottern
 
#1 - - bingomicke:

Jag hoppas verkligen att det vänder för Kristina, hoppas även att ni andra i familjen får hjälp när det känns svårt.

#2 - - ingamaj NOGERSUND:

läser o förfasar mig vilka plågor hon måste ha många kramar till er!!!!!tack för att du tar dig tid med oss

#3 - - ulla:


Jag ber att allt ska gå bra,

#4 - - Cecilia :

Tack kära M för uppdateringen! Kanske du inte läser kommentarerna, men då får mamma hälsa sen när hon är tillbaka. Det ber jag för hela tiden: att kraften ska återvända, smärtan lätta och läkedomens Gud göra större under än vi törs tro.
Kram

#5 - - tolmia:

Kram till er alla.

#6 - - seija:

Hälsa till din Mamma. Hon är så tapper kvinna. Hon har kämpat länge och hoppas hon snart blir bättre. Ska be för henne och för er andra i familjen.Styrkekramar/ Seija.

#7 - - Kaela:

Tack för din fina uppdatering.
Kristina är en viktig person för mig.
Som jag i flera år nu burit i mina förböner.
Det fortsätter jag att gra....med hela familjen.
Många kramar till er alla.
Kaela

Till top