ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Tack för alla böner

Allmänt Permalink10
Fredag den 24e juli

Mamma blev akut inlaggd på onkologen på onsdagen. Hon blev allt sämre under dagen för att till sist knappt kunnat gå, äta eller tala tillräckligt bra. Mamma väntade på ett samtal från doktorn och när doktorn (som var på jour) äntligen ringde så beslöt mamma och doktorn tillsammans att mamma skulle in på sjukhuset. Det kändes skönt att hon fick läggas in, för de hade vi andra i familjen velat och pratat om hela dagen.
 
Just nu har mamma många olika problem. Bara en sådan sak som att hitta maten på tallriken och sedan hitta munnen när hon äter, är en enorm svårighet. Knäna och benen orkar inte hålla henne uppe, och därför ligger hon ner i sjukhussängen. Alla symptomen som hon har påminner om det hon hade när hon lades in i april. Hon får mycket mer kortison nu och därför är hennes tal också bättre.
 
Inatt var mamma jättejättesjuk. Hon hade så ont i magen att hon trodde att hon skulle dö. Därför kunde hon inte somna förrän klockan tre på natten. Sedan vaknade hon varje halvtimme på grund av gaser och smärtor. Utöver detta låg hon orolig över tanken på att förlora sin assistent som är så bra för henne. Mamma säger idag att hon aldrig haft så ont i magen i hela sitt liv som hon hade inatt. Hon grät av smärtan.
 
Idag blev mamma röntgad och röntgen bekräftade tanken om att man måste strålbehandla den metastasen som, till skillnad från de andra, växer. Det är en punktstrålbehandling som görs direkt på den metastasen som fortfarande växer. Den behandlingen var egentligen tänkt att göras i höst, men på grund av alla problemen nu så görs den istället nästa vecka! Det känns bra att det händer något!
 
På sjukhuset är det många som kommer på besök, vilket glädjer mamma oerhört! Mamma hälsar att hon gärna tar emot besök och att hon blir glad om ni även hör av er till oss familjen.
 
Dagens positiva enligt mamma är att hon gått ner 10 kg!
 
Dagens tanke
Varje dag är kanske inte så bra, men det finns något bra i varje dag.
#1 - - Sonia:

Styrkekramar och massor av böner 🌷

#2 - - Signhild:

Tack för uppdatering! Jag har tänkt så mycket på dig Kristina! Så jobbigt med allt som tillstöter och gör dig svag. Nattens onda önskar jag att du ska slippa mera. Bra att dom nu strålar den tumör som växer. Vi ber Gud att han ska se till att den krymper och försvinner. Många varma och innerliga kramar till dig min tappra vän. Hälsar också till er andra i familjen, som lever i denna oro. Guds välsignelse till er.

#3 - - Cecilia :

Fortsatta böner och omtankar! <3

#4 - - Michaela Dutius Söderström:

Tappra Kristina!
Och tappra familj!
I mina tankar och förböner finns du Krisyina!
Och ni också - hennes nära och kära!

#5 - - Annika:

Vad skönt att er mamma har fått komma på sjukhus, där har de koll på om det blir några försämringar. Fortsätter att be Gud att han ska ge er och er mamma kraft och styrka. Kram.

#6 - - Vivi:

Men så förtvivlat jobbigt du har det Kristina....skönt ändå att du blev inlagd så du kan få snabb hjälp, men jag funderar på om du fick nåt smärtstillande den där natten när du hade så ont i magen? Så ont ska man inte behöva ha när man ligger inne, då borde de kunna hjälpa dig med smärtan.
Hoppas nu strålningen ger bra resultat och att du piggar på dig fort /kram

#7 - - Tolmia:

Jag hoppas det blir bättre med magen. Tänker på hur hemskt det måste vara att ha så ont.
Bra att din familj ändå vet att du är i goda händer.
De på onkologen har ju möjlighet att hjälpa dig.
Det jag är lite extra orolig för är om du är lite för försiktig att ringa på klockan för att tillkalla personal när du behöver.
Jag vet att du försöker vara alldeles för "duktig" när du är på sjukhuset.
Jag skulle vilja hälsa på dig.
Ni får gärna be om att det blir möjligt.
Det är så långt och mycket här hemma måste klaffa.
Din man och dina barn är fantastiska!
Och även din assistent.
Nu ska vi be för hela familjen.
Kram!

#8 - - yvonne wallström:

Ser att ni har det stentufft just nu. Jag har beställt en bok åt er som jag hoppas ska vara uppmuntrande. Kanske ni kan läsa lite för Kristina när och om hon har ork att lyssna. HERRENS rikaste välsignelser till er alla i en mörk tid!

Yvonne Wallström Arjeplog

#9 - - Tolmia:

Hur mår du Kristina? Jag är orolig för dig!

#10 - - Tätti:

Vi är med er i våra tankar och böner <3 <3 <3

Till top