ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Du är dyrbar för mig

Allmänt Permalink1

Söndag den 29 mars 2015

 

Sommartid och söndag 

 

Idag hade jag kunnat sova med då var det dag för sommartid och så skulle vi ju till kyrkan.

 

Så underbart få komma dit och jag möttes av så mycket välkomnande. Idag är det palmsöndag och gudstjänsten började med att man läste evangeliet om att Jesus rider in i Jerusalem o så kom kören in sjungande och barnen bar palmblad -Kändes märkligt att inte vara med o sjunga i kören men jag sjöng liggande i bänken

 

När det var dags för min delgivning så kändes det så fantastiskt att få gå upp i talarstolen, hade däremot glömt att det var ett par trappsteg o  det var inte så enkelt gå dem.

Men väl uppe i talarstolen så kände jag mig så hemma igen. Och som vanligt så mådde jag så bra där, kände ingen smärta då.

 

Så delade jag mina upplevelser av att ha stått vid dödens port o utgick från psaltaren 18 som verkligen skildrar som det var mig.

 

Jag hade varit orolig för att jag skulle börja grina men det var bara  en gång som det brast för mig. Ville visa hur mycket förbön betyder och det vet ju ni som följer bloggen

 

Fick så många kommentarer efteråt.

 

S hade en jättefin predikan med mycket innehåll om vägen till korset.

 

Kören sjöng en sång som de velat skicka till mig men inspelningen hade ei fungerat så nu fick jag den istället

”Jag är Herren din Gud Jag är Herren din Gud

 Jag är Herren din Gud Jag är Herren din Gud

 Var inte rädd jag är med dig  

 Du är dyrbar för mig

 Jag är Herren din Gud”

 

Blev rörd till tårar.

Det är verkligen sant att Gud är min Gud och tänk att jag är dyrbar för honom. Då behöver jag inte vara rädd-

 

Trevligt kyrkkaffe, klarade att stå för jag kunde luta mig mot vikdörren.

 

På vägen hem fick vi hämta ut en massa mediciner till mig,.

 

Vilade sen på eftermiddagen o eftersom sonen var hos flickvännen så åt vi resterna av makaronipuddingen. Betalade räkingar

 

Idag ringde förutom mamma, goda vännen GB för höra jag hade det och sen goda vännen M som ska resa till Barcelona

 

Dagens tanke: Uppmuntran tillför glädje och energi

 

 

#1 - - Tolmia:

Men vad roligt att ni kom iväg till kyrkan!
Och att du fick möjlighet att berätta om ditt möte med dödens port.
Kram!

Till top