ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Skelettscint och datortomografi

Allmänt, biverkningar, sjukhus Permalink3

Tisdag den 24 mars 2015

 

Tidig morgon. Man ska inte vara utan kraft om man ska ta sig runt på sjukhuset.

Först var jag tvungen att anmäla mig på rtg, sen gå och få kontrasten jag skulle dricka, sen till  onkologen för att anmäla mig till nuclearmedicin, sen till isotoplab o då trodde jag att de kunde sätta nålen i porten men det kunde de inte o inte kunde de få ner någon heller som kunde göra det så då var jag tvungen ta mig till dagvården på onkologen för att de skulle sätta nålen, sen till isotoplab för få sprutan med radioaktiva isotoper.

 

Sen fick jag äntligen ett rum att vila i. DÅ skulle jag under 1,5 timmar dricka 2 l kontrastmedel.

När det var gjort var det dags att vandra tillbaka till rtg och göra datortomografin. Mina stackars spagettiben bar mig knappt. Vad gör man när man inte kan åka rullstol för att man inte kan sitta,  jo man släpar sig a hängande över rullator o ropar till Gud om kraft.

 

Efter den undersökningen mådde jag så illa o var så kissnödig  så då åkte jag neer till fiket för hitta en toa o tänkte att jag kanske skulle äta ngt men det var så ofrächtt så jag fick inte  längtan efter ngt

 

 Sen åter til nuclearmedicin och vila en timme och sen var det dags för att lägga sig i tunneln för skelettscintet. Då var jag så slut att jag somnade under hela undersökningen som tog bortåt en timme.

 

Efter detta så var det dags gå till dagvården för att dra nålen. Då lyckades jag i alla fall få byta en tid nästa vecka  för slippa komma så tidigt på onsdag.

 

Sen fick jag äntligen åka hem med ett bultande huvud, fick en blödning i ögat, varinfektion och total utmattning, näsan började rinna o bihålorna känns inte okey. 

 

Hela dagen blev helt förstörd av denna morgons överansträngning

 

Legat resten av dagen, Am packade upp mina pärlor så fort har de aldrig kommit på plats tidigare men det beror också på den fina ordning vi skapat

 

 Kände på kvällen att jag fått feber

 

Och imorgon åker den älskade dottern till Tanzania med kyrkan. Tänk hon ska få fira påsk där och se missionens arbete. Oj om jag fått vara med men nu följer jag dom alla med böner, Var gärna med o bed att allt går bra o att de får vara friska

 

Dagens tanke: När någonting går fel kan du välja att ge upp eller låta motgången hjälpa dig vidare

#1 - - Sonia:

Styrkekramar till er alla i familjen <3

#2 - - Tolmia:

Men vilken dag du fick. Borde det inte finnas någon patientvärdinna som kunde hjälpa dig mellan alla ställen på sjukhuset? Och att du fick åka på någon liggstol?
Kram.
Ps spännande med dotterns resa. Vi får be för henne.

#3 - - Cecilia :

Min kram och bön om välsignelse ville visst inte fastna, så jag skickar en till så du vet att jag tänker på dig.

Till top