ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Hallelujamoment

Allmänt Permalink5

Söndag den 24 maj 2015

 

Idag fick jag åter glädjen att vara i kyrkan och möta mina kära vänner där. Det var en underbar gudstjänst och vår pastor S hade en annorlunda predikan om Anden men så bra. Hon talade inte som fallandet av Anden som man ofta gör på pingstdagen utan om hur anden är med i det var dagliga vi gör, hur han verkar i berörandet  när vi hjälper andra  ja de  var så bra Samtidigt som det var så bra så väckte det frågor i mitt liv  vad gör jag för andra jag som är sjuk o avsidestagen som mansa förr. Hur kan jag göra något för andra där jag jag bara får vara hemma

 Efter gudstjänsten hade jag bestämt att vi skulle åka till bankomaten för nu hade  jag memorerat bilden av bankomaten  för att se om jag skulle klara av det.

Jag ställde mig i lugn o ro framföra automaten. Såg var man stoppade in kortet o det gick bra. Förstod siffrorna och jag klarade de och fick ut mina pengar. Gissa om jag kände mig glad ett riktigt hallelujamoment, det verkar som att jag måste återerövra minnesbanor i hjärnan.

Jag levde på den glädjen resten  av dagen

 Jag låg sen i växthuset och förhörde sonen på den stora anatomimaterialet inför måndagens tenta-.

 Somnade sen på eftermiddan och mamma väckte mig med telefonen.

 Dagens positiva: att middagsresterna smakade ganska gott

 

Dagens tanke: ge inte upp, nästa gång kanske du klarar det

#1 - - chrbjo:

Hej! Länge sen jag kommenterat, läser gör jag regelbundet och blir förundrad och glad. Oftast. Det är tydligt att Gud räddat dig till livet flere gånger för att du har en uppgift och betyder mycket för många. Önskar bara att du skulle få ett mindre smärtsamt och mindre krångligt liv. Din förmåga att glädjas över det lilla hoppas jag smittar av sig till andra, åtminstone till mig, genom det du skriver. I dag kände jag stor glädje och tacksamhet för att vi får vara med och ge kärlek och trygghet åt två små flickor, som vår dotter och och hennes man har som fosterbarn. De fick dem "på halsen" på ett underligt sätt, de hade inte planerat att ta emot några fosterbarn utan blev tillfrågade för att de var stödfamilj åt en annan familj. De skulle ha dem bara tre månader. Nu har de varit där i två år. Det har inte varit lätt, men det är en givande uppgift för oss alla. Så får vi alla våra olika uppdrag. Förebedjarens inte minst viktigt. Brukar undra vem som ska ta över min mosters förebedjaruppgift den dagen hon inte längre finns bland oss. Det känns så värdefullt att veta att hon ber för oss och hela släkten.
Ha en bra vecka och jag hoppas att er kretaresa blir av då det blir så dags. Finland väntar också. Kram!

#2 - - Sonia:

HÄRLIGT ! Så glad jag blir att det gick bra med automaten !
Glad blev jag också över att få träffa dig . Styrkekramar !

#3 - - Anonym:

Så skönt att du fixade bankomaten, ännu en seger! Härligt med ny kraft o gemenskap från att få gå i kyrkan som du älskar. Du gör mycket för andra bara av genom att finnas och visa på ditt mod och din starka tro. Kram från Mand.

#4 - - Sanna:

Att du är så mycket människa här på bloggen som du är - är det nog många som har hjälp av.
Att du är ärlig och inte spelar ett lyckorus i din situation.
Det är en sak att alltid glädja sig i Herren och en annan att alltid vara glad, vilket ingen ärlig människa klarar.

Ett tacksägelseämne att d klarade automaten - jag är glad för din skull.
kram

#5 - - Tolmia:

Hej. Roligt när jag gick in här och såg ditt haleluja moment.
Det vill jag också ha nu.
När allt är som värst och man egentligen inte har förmåga att vara glad upptäcker man att det ändå finns ögonblick av glädje.
Jag har också fått sådana idag.
Så här har jag upplevt de sista dagarna. Om allt är svårt kan jag ändå bara flyta med och då är det nåt starkare än jag som bär mig. Och då kan jag lika gärna vara glad.
Varför inte? liksom.
Jag vet inte om det är nåt liknande du känner.
Och jag vet ju att du inte är glad hela tiden.
Inte jag heller.
Fast vi har det svårt på så totalt olika sätt finns nog vissa likheter. Och det kanske så Gud jobbar när vi behöver honom och låter honom finnas i våra liv.
Jag är glad för dina böner.
Kramar

Till top