ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Besök från Jämtland

Allmänt Permalink1
Här kommer en ny rapport från Axlagården skriven av min syster.

Just nu har jag besök av min mamma och syster E från Jämtland. Det är jätteroligt att ha dem här. Det är deras första besök på Axlagården och de tycker att mitt rum är så fint och personligt. De är fulla av beundran över alla sidenmålningar jag gjort sedan jag kom hit.
Jag hoppas kunna måla mer framöver om mina händer lyder mig. Tyvärr har jag tidvis mycket skakningar i dem.

Till middag igår hade min fina assistent gjort friterade filopiroger med grönsaker och älgkött och till det en god sås och ris. Jag min man, syster och mamma åt maten tillsammans här på Axlagården och det smakade underbart.

Mina barn har haft stora skrivningar och till min glädje lyckats väldigt bra. Jag förstår att det kan vara svårt för dem att koncentrera sig på sina studier när jag är så sjuk. Så att de ändå har lyckas genomföra sina utbildningar känns så skönt.

När jag ligger här i sängen har jag mycket tid att fundera. Just nu handlar mina tankar mycket om julen. Jag vill planera så att allt ska vara klart inför julhelgen. Vad jag ska ge mina närmaste i julklapp, vad vi ska äta och hur allt ska fungera. Julen är för mig en viktig högtid, ja den allra viktigaste. Den har störst betydelse för att vi får firar Jesu födelse till jorden.

Dagens Tanke: En målning är skapad av många olika färger, var och en viktig och nödvändig.
#1 - - Stina:

Blir så glad över att höra hur du har det Kristina! Sänder dej många varma tanka. Varje dag undrar jag hur du har det och varje gång är jag glad när jag får ta del av din tillvaro.

Till top