ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Krighets fasor

Allmänt Permalink4
Dottern som skriver, men mamma dikterar.
 
Igår morse väckte min dotter mig och berättade vad som hänt i Paris, där hade krigets fasor slagit till. Vi blev chockade, förskräkta och ropade till Gud. Hur ska detta sluta?
I torsdags kom dottern upp för att hälsa på och det blev en stor glädje. Innan dottern kom provade jag synen och den verkar bara ha blivit sämre. Nu ska jag prova glasögon som har ett annat synfält än innan.
I fredags åkte vi på stan med min assistent och hittade nya kläder till mig, men sen var jag fullständigt utmattad. Jag somnade direkt jag kom hem och sov i flera timmar.
Igår åkte jag och dottern på pärlträff en stund, min man byggde upp en säng med hjälp av några backar, luftmadrass och mina dynor så att jag kunde vila. Det var så roligt!
Idag har jag fått vara i kyrkan för första gången på flera månader och jag grät mig igenom hela gudstjänsten.
Att få gå i Guds hus ger en sån otrolig tillfredställelse så det kan ingen ana. Sen har jag legat och sovit resten av dagen och alla är så glada för att jag har fått komma ut och se någonting utöver mitt rum.
Imorgon ska jag på läkarbesök och det känns spännande vad doktorn kommer att säga.  Det är fortfarande jobbigt att inte själv kunna räkna och skriva hur mycket jag än själv vill så gör det ont.
 
Dagens tanke: Att alltid vara utlämnad åt andras beroede, sliter hårt på själen och jag skulle önska att man förstod det på ett annat sätt.
 
Dagens positiva: Idag köpte vi hem chinamat, så gott!
#1 - - Tolmia:

Vad glad jag blir att hitta inlägg på din blogg. Och att du vatit på både pärlträff och i kyrkan och i affärer. Jag tycker mycket om dig och önskar dig många roliga saker. Kram från Tolmia.

#2 - - Sonia:

Kramar och böner, böner och kramar !

#3 - - Sanna:

<3 --<--<-@ <3
Kram

#4 - - Kaela:

Ja detta som hänt i Paris är så fruktansvärt att vår tanke inte förmår omfatta det.
Vilken tid vi lever i!
Men vi är här just för att vi ska vara här.
För att be - för att visa på hoppet!

Ja Kristina, jag förstår (så mycket någon annan kan förstå) hur svårt det är att vara beroende av andra för det som bara flyter för oss som är friska!

Stor kram till dig och till din dotter också som är dina händer och skriver så vi får "mmöta dig"!

Till top