ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Ni är otroliga..

Allmänt Permalink3
Sonen som skriver men nu skrev vi ur mammas perspektiv.
 
Söndag den 11e oktober 2015
 
Ni är otroliga som har brytt er så mycket, ni kära vänner från pärlkursen. Ni har ringt, ni har skrivit och ni har till och med försökt videochatta med mig så det har känts som att jag nästan varit med.
 
Ni är otroliga ni övriga vänner som också hört av er. Bland annat hade jag igår besök från skellefteå som kom med mat och fikabröd och umevänner som kom med fikabröd. Vi fikade massa ihop och hade det jättetrevligt hemma hos oss då jag hade permis från Axlagården och var hemma mellan 11 och 19. Det var en toppendag! Ikväll kom vår föredetta pastor i Vasakyrkan och hälsade på, det var supertrevligt. 
Både igår och idag har jag sovit bra, för en gångs skull. Idag såg jag på prinsbröloppet och det slog mig hur nära Gud man är i dopet, både det som sägs och det som bevittnas. Jag tycker det är kul att även kungligheterna döper sig, att även de blir upptagna i Guds famn. Jag har målat fler tavlor. Min make var idag ute och shoppade åt mig och lyckades få tag på två par tights som var jättesnygga, vilka var ovanligt moderna för hans smak. Jag är supernöjd! :)
 
Jag trivs här på axlagården jättemycket. Alla är så trevliga men framförallt duktiga i det jobb som de gör. Problemet är att jag fortfarande inte kan gå. Varje gång jag åker hem på permission får jag åka i en specialrullstol som man kan fälla bak ryggstödet på rejält, men när ryggstödet är nedfällt kan man inte köra rullstolen vilket är en säkerhetsåtgärd. Vi har lärt oss förflyttningstekniker som fungerar hyfsat bra för att jag ska komma ned i rullstolen men jag önskar så att jag kunde gå igen. Jag önskar också att A kunde lyfta mig så att det gick smidigare, men det är otroligt svårt att flytta en människa som inte själv har någon kraft - och det förstår jag ju. Jag önskar, hoppas och ber på mer muskelstyrka och att jag ska kunna gå igen.
 
Dagens tanke
Tror du att miljontals människor genom tiderna skulle ha trott
på bön om det inte skulle ha fungerat? Upptäck bönens kraft.
Den är ingen hemlighet! Och den finns tillgänglig alldeles gratis;
allt du behöver göra är att ge den en chans.
 
 
#1 - - Sonia:

Underbara vän ! Jag gläds åt det positiva som besök, hemmavistelse etc, men ber att du ska få tillbaka styrkan i benen. Vi får säga om och om igen GUD HÖR BÖN ! Kramar

#2 - - Annika:

Vad roligt att du trivs så bra på Axlagården. Ska be att du får kraft och styrka i musklerna. Kram.

#3 - - Kaela:

Läste om hur du Kristina är bortom kontakt med dina nära på Facebook.
Det tog ett djupt tag i hjärtat.
Så roligt att få läsa om hur fint du hade det för några dagar sedan.
Jag ber att du ska komma dit igen - och längre.

Kramar

Till top