ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Tack

Allmänt Permalink8
Kära vänner!
 
Jag kan fortfarande inte begripa er generositet och omtanke om mig. Det berörde mig så djupt och har gett mig glädje för flera dagar. Idag har jag träffat en av mina doktorer, han var fantastisk. Däremot ska det komma en från kommunen och bedöma mitt hjälpbehov och den personen gjorde mig så upprörd för det verkar som att hon vill dra in min hjälp (att få vara på axlagården).
 
Att gå och skriva är inte så lätt. Hur gör man när man inte kan gå på toalett själv? Man behöver gå på toalett flera gånger, till exempel på natten. Att inte kunna gå ut och uträtta vanliga mänskliga behov tycker jag är jättejobbigt. Igår var det psykiskt jobbigt och jag var väldigt ledsen för det den där kommuntjejen sade, men senare på kvällen pratade jag med en god vän och det hjälpte. Det är inte alltid lätt att orka vara den som är stark. Jag funderade mycket på detta förra natten innan jag lyckades somna.
 
I natt sov jag först två timmar och sen vaknade jag eftersom jag hade så ont men så småningom somnade jag. Under dagen har jag haft inskolning med en ny assistent som funderar på att börja jobba hos mig, hon verkar trevlig. Sedan kom assistentsamordnarem, doktorn och flera andra och lugnade ner min oro angående framtiden, för de säger att jag ska vara kvar här på axlagården.
 
Ute blåser det fruktansvärt. Jag har gjort nya fina gardiner idag och jag blev riktigt riktigt nöjd, de är jättefina. Tack så mycket för alla tankar och böner, jag ser fram emot att läsa era kommenterar. Ni betyder så mycket för mig.
#1 - - ingamaj NOGERSUND:

Jag önskar att jag hade en 5 del av din tro,positivitet,empati med andra, o ditt hopp!!!Måtte du o dina nära få många stunder till!!!! o vi få del av ditt liv ,glädjeämne, o gudstro
Många tankar o böner sänder jag till dg kramar!!!

#2 - - Sonia:

Du är den mest fantastiska person jag känner ! Och jag ber att du ska få bli helad, att du ska få allt gott som du verkligen är värd. Kramar i massor

#3 - - Michaela/Kaela:

Ja Kristina det är som man brukar säga: Man behöver vara frisk för att orka vara sjuk"
Det finns människor som saknar empati på fel poster.
Det borde verkligen inte vara så.
Jag skickar dig många varma kramar och ber för dig!

#4 - - Sofia:

Hej !
Jag och mamma har följt dig länge och tycker du är så fantastisk. Jag har precis flyttat till Umeå och arbetar på sjukhuset och lite extra på axlagården ( har bara gått inskolning så har inte jobbat så mycket än) skulle det vara okej att komma och hälsa på dig? Jag är kristen och är gärna med och ber för dig! kram fia

Svar: Du får jättegärna komma och hälsa på!
Ruach

#5 - - Cecilia :

Du är i mina tankar och böner. Hoppas du känner det. Kramar

#6 - - Sanna:

Det är så roligt att se dig skriva själv... mina tankar och böner har varit/är med dig.

Den som väntar på Herren får nya vingfjädrar...

Jag vet inte riktigt var det står eller om det är exakt men det flög genom huvudet när jag började skriva till dig.

Jag fortsätter att ha dig i tankar och böner

Kram

#7 - - Tolmia:

Du behöver nog inte vara orolig.
Du har ju många som står på din sida. Både läkare och andra.
De kan skriva intyg om kommunen krånglar.
Din familj har nog skinn på näsan också.
Jag känner igen det där att man ofta förstorar upp saker när man ska sova. kram

#8 - - Tätti:

Gott att höra att du kan och har möjlighet att pyssla gardiner, det låter spännande"! Vi ber för kommunstrulet och kanske vi kan dyka upp lördag 12 fika!?

Till top