ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Nu har Jesus hämtat mamma

Allmänt Permalink6

Det är med stor sorg och tungt hjärta som vi vill berätta att vår älskade mamma och fru flyttade hem till himlen i lördags morse.

På fredagkväll hade vi en trevlig kväll då vi i familjen satt på hennes rum och tittade på familjefoton som vi tagit här på axlagården. Mamma hade pratat i en hel vecka om att vi skulle ta kort när Magdalena kom hem från Malmö och vaknade tidigt i torsdags och var så ivrig och glad att vi skulle ta dessa kort. Därför känns det också skönt att vi hann kolla på dessa kort tillsammans. Igårkväll sa vi god natt till mamma som vanligt, kramade om henne och sa att vi älskade henne. Men när vi vaknade imorse så märkte vi att mamma hade somnat in.

Likväl som vi är ledsna känner vi även förtröstan i och med lördagens "dagens text" i hennes almanacka. För er som läser bloggen känner ni till denna almanacka i och med ”dagens tanke”. Just idag 30 januari blev det som en hälsning från Mamma och Gud.

Vila i frid underbara du † 15 februari 1953 - 30 Januari 2016

 
Vi i familjen är fortfarande i chock och missade därför att skriva här på bloggen. Vi skrev på facebook i lördags.

Begravningen

Kristinas begravning blir i Vasakyrkan Umeå Lördag den 13/2 kl 11.30. Därefter blir det minnesstund i Vasakyrkan. Vill du vara med så anmäl dig till Fonus på 090 - 14 20 80 senast den 9/2

Alla som vill vara med är varmt välkomna!

Kristinas önskan var att tänka på EFS Vasakyrkans arbete bg 760-1271 eller EFS Mission bg 900-9903.

#1 - - Annika:

Jag beklagar verkligen sorgen. Min pappa gick hastigt bort för 2 år sedan. Men jag fann tröst hos Gud. Må han också ge er tröst och förvissning om att hon har det bra och att ni ska träffas igen. Gud är med er i sorgen och bär er.Tänker på er i sorgen. Kram från mig.

#2 - - Sanna:

Jag håller er i mina böner.
Jag kommer att sakna Kristina trots att jag inte kände henne mer än här på bloggen.

(Upp 21 :4)

Jag känner åter att jag ska påminna er om att hålla kvar det ni fått av Gud.
Allt gott önskar jag er
kram

#3 - - Monica:

Det är tur att man inte vet vad livet har i beredskap. Det vore outhärdligt att gå omkring och vänta på sorgerna, katastroferna, lidandet.

Döden kommer aldrig lagom, aldrig vid rätt tillfälle. Åtminstone inte ur vårt perspektiv, vi som blir kvar, vi som sörjer. Men samtidigt är det den yttersta rättvisan. Ingen vet när, hur eller varför. Vi har bara att förhålla oss.

/M

#4 - - ulla:

jag beklagar djupt er förlust. men min förhoppning är att Kristina nu har kommit hem. Kram till familjen

#5 - - Anna:

Vila i frid Kristina ❤️

#6 - - Bingomicke:

Vila i frid Kristina!

Tankarna går till familjen.

Till top